VoIP چگونه کار میکند؟
همانطور که در ابتدای مقاله نیز ذکر شد، VoIP سیگنالهای صوتی را به دادههای دیجیتال تبدیل کرده و آنها را از طریق اینترنت، منتقل میکند. اکنون و برای آشنایی بیشتر شما عزیزان، به جزئیات بیشتری در ارتباط با این فناوری سودمند خواهیم پرداخت.
پروتکل SIP و SIP Trunking
تکنولوژی VoIP بر اساس پروتکلهای مختلفی کار میکند که SIP را میتوان مهمترین آنها دانست. SIP مخفف عبارت “Session Initiation Protocol” بوده و یک پروتکل ارتباطی برای برقراری تماسهای ویپ و سایر جلسات متنی و چند رسانهای فوری مانند تماسهای صوتی و تصویری آنلاین است.
تجهیرات مورد نیاز برای استفاده از VoIP
برای راهاندازی تلفن ویپ در شرکتهای تجاری، به تجهیزات ویپ مختلفی نیاز است که در ادامه، به بررسی آنها خواهیم پرداخت.
سررو ویپ ( VoIP PBX)
قبل از هرچیز و برای استفاده از خدمات ویپ، به یک سرور یا مرکز تلفن IP نیاز دارید که بتواند امکان برقراری تماس از طریق شبکه اینترنت را در اختیار شما قرار دهد. این سرور به دو صورت قابل راهاندازی است:
🔴 استفاده از یک سانترال تحت شبکه یا IPPBX
🔴 استفاده از فضای ابری (Cloud PBX)
در میان برندهای مختلفی که اقدام به تولید و عرضه سانترالهای تحت شبکه نمودهاند، پاناسونیک از مقبولیت بیشتری میان کاربران برخوردار است. دستگاههای این شرکت، علاوه بر کاربری آسان، از کیفیت و قیمت بسیار مناسبی نیز بهره میبرند. از مهمترین سانترالهای تحت شبکه Panasonic میتوان به KX-NS500 و KX-NS1000 و انواع مدلهای سری TDE اشاره کرد.
تلفنهای تحت شبکه یا IP Phone
تلفنهای تحت شبکه، نوعی از تلفنهای ثابت محسوب میشوند که میتواننند در کنار سرورهای ویپ کار کنند. این تلفنها اگرچه از نظر ظاهری تفاوت زیادی با تلفنهای معمولی ندارند؛ اما در عمل قابلیتهای منحصر به فرد زیادی دارند. این دستگاهها به گونهای طراحی شدهاند که میتوانند از طریق اتصال به یک شبکه محلی، میتوانند صدا را در بستر اینترنت، انتقال دهند.
با ما تماس بگیرید و شامل تخفیف شوید.
مزایای استفاده از VoIP
حال که با ماهیت این تکنولوژی آشنا شدیم، زمان پرداختن به مزایای مختلف آن رسیده است. ما در ادامه به این سوال پاسخ میدهیم که چرا باید شرکتهای تجاری، ادارت و سازمانها به فکر راهاندازی سیستم تلفن VoIP باشند؟
صرفهجویی در هزینهها
یکی از نقاط قوت استفاده از VoIP نسبت به تلفنهای آنالوگ این است که هزینههای ارتباطی کمتری را شامل میشود. از طریق تماسهای بینالمللی، میتوانید هزینههای رومینگ را به میزان قابل توجهی کاهش دهید.
همچنین تلفنهای تحت شبکه قابلیتی دارند که میتوانند هزینههای مکالمه را مدیریت کنند. علاوه بر این، سیستم VoIP امکاناتی مثل پست صوتی، ایمیل و چت آنلاین را برای شما فراهم میکنند که مجبور نباشید این امکانات را به طور جداگانه خریداری کنید.
انعطافپذیری بیشتر
شرکتها و کسب و کارهای امروزی میتوانند از بسیاری از ویژگیهای سیستم VoIP بهره بگیرند و از آن در ارتباطات تجاری و عمومی خود استفاده کنند. این سرویس بهترین انتخاب برای شرکتهایی است که تعداد زیادی کارمند دارند یا برای ارتباط بهتر با مخاطبان و مشتریان خود، به طور مدام از تلفن استفاده میکنند.
مراکز تلفن تحت شبکه از انعطافپذیری بیشتری نسبت به سیستمهای سنتی برخوردار هستند. این ویژگی سبب میشود تا با راهاندازی آنها، نگران گسترش کسب و کار خود در آینده نباشید.

با پاپرا برترین باشید
آیا کسب و کار من به VoIP نیاز دارد؟
بسیاری از کسب و کارها، سالها است که در حال استفاده از مراکز تلفن سنتی هستند. نمیتوان با قطعیت اعلام کرد که آیا مراکز تلفن VoIP برای این دسته از مشاغل، مفیدتر از مرکز تلفن فعلی آنها است یا خیر! در حقیقت، بین یک مرکز ویپ و یک مرکز تلفن آنالوگ، تفاوتهای چشمگیری وجود دارد.برای مشاوره دقیق میتوانید با شماره 02191005452 تماس بگیرید .